کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا
اعضای کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا:
- رئیس بیمارستان
- مدیر مرکز
- معاون درمان
- مدیر گروه طب اورژانس
- مشاور درمان
- نماینده بحران دانشگاه
- مسئول خدمات
- مدیر خدمات پرستاری
- رئیس امور مالی
- مسئول بهبود کیفیت
- سرپرستار اورژانس بیمارستان
- کارشناس هماهنگ کننده ایمنی
- مسئول حراست
- سوپروایزر آموزشی
- متخصص عفونی
- مسئول فناوری اطلاعات (IT)
- مسئول آزمایشگاه
- کارشناس بهداشت محیط
- کارشناس بهداشت حرفه ای
- سوپروایزر بالینی
- مسئول مددکاری
- کارشناس فناوری اطلاعات سلامت
اهداف و شرح وظایف کمیته:
- بررسی و اولویت بندی خطر حوادث، بحران ها و بلایای محتمل در منطقه
- تهیه برنامه های اجرائی در زمینه حوادث بر اساس ضوابط و دستورالعمل های مربوطه
- تعیین برنامه فراخوانی اعضای تیم بحران و جانشینهای تعیین شده
- تشکیل تیم های مدیریت بحران، امدادرسانی و درمان، آموزش و توجیه این تیم ها و برگزاری مانورهای تمرینی ادواری جهت حفظ آمادگی مستمر آنها
- تلاش مستمر و برنامه ریزی جهت تجهیز و تکمیل امکانات لازم به منظور عملکرد موثر و بدون وقفه در زمان بحران
- آموزش و مهارت آموزی کلیه پرسنل بیمارستان در رابطه با عملکرد در زمان بحران
توالی برگزاری جلسات کمیته: هرماه یکبار