• تاریخ بروز رسانی : 1402/12/02 15:52

گزارش عملکرد سالیانه کتابخانه مرکز کوثر در سال 1401

جهت دریافت فایل Pdf اینجا را کلیک کنید 


 

  • گزارش توسعه مجموعه منابع چاپی:

تعداد کتاب های خریداری شده

کتب اهدایی

کتاب لاتین

کتاب فارسی

بیمارستان/ دانشکده

تعداد نسخه

تعداد عنوان

تعداد نسخه

تعداد عنوان

تعداد نسخه

تعداد عنوان

49

40

12

2

115

26

بیمارستان کوثر

 

گزارش میزان استفاده از منابع کتابخانه :

تعداد تمدید انجام شده

تعداد عنوان امانت بین کتابخانه ای پس داده شده

تعداد عنوان امانت بین کتابخانه ای گرفته شده

تعداد نسخه امانت

تعداد عنوان امانت

بیمارستان/ دانشکده

کتاب لاتین

کتاب فارسی

کتاب لاتین

کتاب فارسی

379

0

0

105

2133

31

912

بیمارستان کوثر

 

  • گزارش تعداد کارگاه های آموزشی:

 

مستندات

تعداد شرکت کننده

وضعیت

تاریخ برگزاری

گروه هدف

سخنران

نام کارگاه

ردیف

  مستندات

58

مجازی و حضوری

29/6/1401

13- 11

 

اعضای هیات علمی / دانشجویان و دستیاران

دکتر باقری

مقاله نویسی

1

مستندات

5

حضوری

2/8/1401

13- 11

 

دستیاران و دانشجویان

خانم کاشیان

uptodate

3

مستندات 

78

مجازی

 

30/9/1401

12- 10

 

اعضای هیات علمی/ دستیاران و دانشجویان

دکتر ولیزاده

Endnote

4

مستندات

54

مجازی

19/10/1401

13- 11

 

اعضای هیات علمی

دکتر باقری

سرقت ادبی

5

مستندات 

22

مجازی

10/12/1401

12:30- 11

 

اعضای هیات علمی/ کتابداران و دانشجویان

خانم کاشیان

منبع یاب

8

 

 

  • گزارش برگزاری نمایشگاه توسط/ در کتابخانه

گروه هدف

زمان برگزاری

نام نمایشگاه

دانشجویان، اساتید و همکاران

1401/3/1 الی 1401/5/31

نمایشگاه کتب وجینی

دانشجویان، اساتید و همکاران و مراجعان بیمارستان

1401/4/4 الی 1401/4/31

نمایشگاه کتب عمومی

دانشجویان، اساتید و همکاران و مراجعان بیمارستان

1401/10/4 الی 1401/10/30

نمایشگاه کتب عمومی

 

  • گزارش برگزاری جلسات با ریاست یا معاونین دانشکده/ بیمارستان و.... و موارد مورد بررسی:

 

ردیف

تاریخ جلسات

موضوع

1

4/3/1400

جلسه کتابداران دانشگاه : تقدیر و اهدا لوح به همه کتابداران به جهت کسب امتیاز بالا و کامل در برنامه پایش عملیاتی سه ماهه چهارم ، مسائل و مشکلات کتابخانه ها، خرید کتاب، برگزاری کارگاه، امور مربوط به نرم افزار جامع / محل برگزاری کتابخانه مرکزی

2

3/11/1401

جلسه بررسی استانداردهای کتابخانه های بیمارستانی بررسی  استانداردهای  مرتبط با مدیریت منابع فیزیکی و تجهیزات  /محل برگزاری :کتابخانه مرکزی

3

11/11/1401

جلسه بررسی استانداردهای کتابخانه های بیمارستانی  بررسی استانداردهای  مرتبط با مدیریت منابع فناوری اطلاعات و مدیریت منابع مالی    /محل برگزاری :کتابخانه مرکزی

4

2/12/1401

جلسه بررسی استانداردهای کتابخانه های بیمارستانی  اصلاحات فرمت نهایی/محل برگزاری :کتابخانه مرکزی

5

3/12/1401

جلسه کتابداران دانشگاه : مسائل و مشکلات کتابخانه ها، خرید کتاب، برگزاری کارگاه، امور مربوط به نرم افزار جامع و گزارش عملکرد سالیانه /محل برگزاری :کتابخانه مرکزی

 

  • اطلاعات مربوط به وبسایت کتابخانه:
  • تعداد مراجعه به وب سایت کتابخانه: 7964
  • دستنامه و راهنماهای آموزشی تهیه شده به فرمت pdf  یا  html در سال 1401  (در لینک الزامی است):

https://kosarhos.semums.ac.ir/uploads/19/2022/Nov/01/UpToDate%201401.pdf

https://kosarhos.semums.ac.ir/uploads/19/2023/Mar/11/GS%201401%20farsi.pdf

https://kosarhos.semums.ac.ir/uploads/19/2023/Mar/11/RG1401.pdf

https://kosarhos.semums.ac.ir/uploads/19/2023/Mar/11/ORCiD%20guide%201401.pdf

https://kosarhos.semums.ac.ir/uploads/19/2023/Mar/11/rsf%20manbayab%201401.pdf

 

  • تعداد مراجعه و دانلود دستنامه آموزشی: 1204
  • ایجاد شبکه اجتماعی توسط کتابخانه:   بلی  √          خیر
  • تعداد فالوورهای کانال شبکه اجتماعی کتابخانه: 70 نفر

 

  • لیست خرید و هزینه کرد سال 1401 در کتابخانه:

ردیف

نوع هزینه انجام شده (غیر از خرید کتاب) شامل هزینه های تعمیرات تجهیزات کامپیوتری و عمرانی و ....

1

موس (2 عدد)

2

تعمیر پرینتر

3

رم 4 گیگابایت  (1 عدد)

4

باتری بکاپ( 1عدد)

5

شارژ و تعمیر کارتریج 

6

تعویض مهتابی و لامپ

7

سی دی خام

 

  • تعداد منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه تا تاریخ 1401/12/22

تعداد نسخ کتاب فارسی:   3469                           تعداد عنوان کتاب فارسی: 1464

تعداد نسخ کتاب لاتین:    1599                             تعداد عنوان کتاب لاتین: 1046

پایان نامه:400 عنوان ( نسخه)                              منبع غیر چاپی مانند CD و ...: 500 فایل  کتاب الکترونیک

 

سایر اقدامات انجام شده در کتابخانه:

میز امانت:

  • انجام امور مربوط به میز امانت (امانت ، تمدید ، عودت)  1284 مورد امانت و 1380 مورد عودت و بیش از 379 مورد تمدید در  سال جاری بر اساس گزارش نرم افزار جامع کتابخانه

خدمات سازماندهی:

  • ثبت دفتری و مهمور نمودن کتب خریداری و اهدایی سال جاری
  • ورود اطلاعات کتب در نرم افزار جامع

خدمات مجموعه سازی:

  • ثبت  کتب درخواستی و پیشنهادی مراجعان و نظر سنجی شفاهی
  •  پیگیری و هماهنگی جهت خرید کتب رفرنس  پزشکی و خرید در سه مرحله
  • گردآوری بیش از 40 عنوان کتاب کاربردی و مفید در حوزه پزشکی در قالب PDF

خدمات اطلاع رسانی :

  • آموزش نحوه استفاده از پایگاه های اطلاعاتی و جستجو و بازیابی مقالات در موضوعات درخواستی کاربران
  • تهیه و تدوین و انتشار 4 شماره خبرنامه الکترونیکی در سال جاری
  • درج بیش از 70 خبر در بخش اخبار کتابخانه
  • تهیه فهرست به روز شده عناوین کتب مرجع (اعم از چاپی و الکترونیک) موجود در کتابخانه و اطلاع رسانی در این خصوص  به نحو مقتضی و درج در سایت کتابخانه
  • اطلاع رسانی های مفید در خصوص دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی و سامانه ها
  •  اطلاع رسانی در خصوص جدیدترین مقادیر شاخص ضریب نفوذ یا Impact Factor سال 2022
  • اطلاع رسانی درخصوص برگزاری کارگاه های آموزشی به نحو مقتضی
  • تکمیل و به روز رسانی مستمر صفحه کتابخانه در وبسایت بیمارستان
  • به روز رسانی بخش منابع الکترونیکی در صفحه کتابخانه در وبسایت بیمارستان از جمله ازفزودن بخش دستورالعمل های کشوری، منابع دارویی، منابع آموزش به بیمار و پروفایل های علمی
  • اطلاع رسانی در فضای مجازی 

خدمات مدیریتی:

  • کسب رتبه دوم کتابدار برتر دانشگاه
  • پیشنهاد و همکاری در برگزاری نمایشگاه کتب غیر تخصصی بیمارستان که با استقبال همکاران مواجه گردید
  • همکاری در برگزاری دومین نمایشگاه کتاب غیر تخصصی بیمارستان
  • شرکت در جلسات و همکاری در تهیه و تدوین بخش دوم استانداردهای کتابخانه های بیمارستانی زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری
  • درج و تکمیل اطلاعات و مستندات در سامانه ارزیابی کتابخانه‌ها و کتابداران LibVal
  • تهیه وآماده سازی مستندات برنامه پایش عملیاتی کتابخانه در سال 1401
  •  نظارت و پیگیری امور مربوط به کارگاه های کتابخانه و صدور گواهی حضور در کارگاه برای شرکت کنندگان
  • نظارت بر امور کتابخانه و هماهنگی و مکاتبه با معاونت پژوهشی بیمارستان در موارد مورد نیاز
  • بررسی سیستم های سایت کامپیوتر و گزارش معایب و مشکلات به واحد IT  بیمارستان
  • پیگیری جهت خرید تجهیزات کامپیوتری از جمله ، رم، باتری بکاپ و ...
  • انجام درخواست عضویت متقاضیان عضویت در کتابخانه و امور تسویه حساب و فرم کارکنان بدو ورود
  • شرکت در وبینارهای تخصصی کتابخانه مرکزی  و سایر دانشگاه های علوم پزشکی 
  • پیگیری و  ارسال درخواست جهت رفع مشکلات فیزیکی و تاسیساتی از جمله روشنایی
  • همکاری و هماهنگی با همکار IT جهت تشکیل کلاس آموزشی جهت دانشجویان در سایت کتابخانه
  • درخواست جهت افزایش دفعات نظافت کتابخانه و بیگیری و انجام آن
  •