بازدید تیم ارزیابی طرح تحول سلامت وزارت بهداشت از مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان

بازدید تیم ارزیابی طرح تحول سلامت وزارت بهداشت از بیمارستان کوثر سمنان

بازدید تیم ارزیابی طرح تحول سلامت وزارت بهداشت از مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان

برآیند ارزیابی هیات اعزامی وزارت بهداشت از عملکرد این مرکز در خصوص اجرای طرح تحول سلامت مثبت بوده است

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ بازدید تیم ارزیابی طرح تحول سلامت وزارت بهداشت از مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان: نکته حائز اهمیت در این دوره این بود که بازدید در سطح بسیار بالایی انجام شد و در این دوره ارزیابی مدیران و مسئولان سیاست گذاری برنامه های طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت حضور داشتند و این در حالی است که در دوره های گذشته بازدیدها توسط کارشناسان طرح تحول وزارت بهداشت انجام می شد. دکتر گوهری معاون درمان دانشگاه با اشاره به بازدید سرزده تیم ارزیابی مسئولین برنامه های طرح تحول سلامت در حوزه درمان وزارت بهداشت به سرپرستی مهندس عسگری معاون اجرایی مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت متبوع از بخش های مختلف مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر، گفت: برآیند ارزیابی هیات اعزامی وزارت بهداشت از عملکرد این مرکز مثبت بوده است. دکتر گوهری اظهار داشت: چهارشنبه بیستم و سوم دی ماه 94 سومین دوره بازدید تیم تخصصی ارزیابان وزارت بهداشت از شروع برنامه طرح تحول سلامت، از بخش های مختلف مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر انجام شد. معاون درمان دانشگاه ادامه داد: یکی از نقاط مثبتی که در این بازدید مطرح شد این بود که پس از ارتقای کمیت ها در حوزه سلامت، اکنون سیاست وزارت بهداشت به سمت ارتقای کیفیت خدمات رفته است. طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت 93 با ارتقای کمیت ها آغاز شد و در مرحله اول با توجه کاهش تعرفه ها، تمایل مردم به دریافت خدمات درمانی در بخش دولتی افزایش یافت. وی گفت: با افزایش کمیت، نگرانی هایی برای برخی از صاحب نظران در این حوزه درباره کیفیت خدمات ایجاد شد که جای بسی خوشحالی است که در حال حاضر سیاست وزارت بهداشت در جهت ارتقای کیفیت پیش می رود. دکتر گوهری افزود: بازدید تیم ارزیابی وزارت بهداشت با هدف دریافت نقطه نظرات مدیران، کارکنان و بیماران و استفاده از نظرات و پیشنهادات در جهت بهبود سیاست گذاری ها و افزایش کیفیت خدمات و همچنین پاسخ گویی به سوالات و ابهامات در خصوص طرح تحول نظام سلامت انجام شد. وی در ادامه به مبحث پزشکان مقیم در مراکز آموزشی پژوهشی درمانی اشاره کرد و گفت: این مرکز یک مرکز آموزشی است و دستیاران تخصصی بیماران را ویزیت می کنند، بنابراین نیاز است علاوه بر ویزیت بیماران توسط متخصصان و مشاوره تلفنی، برنامه ریزی لازم صورت بگیرد که به صورت شبانه روزی بیمار در اورژانس و سپس در بخش توسط دستیاران تخصصی و زیر نظر مستقیم استاد و دستور پزشک مقیم در بیمارستان تعیین تکلیف شود. دکتر گوهری در ادامه درباره اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، گفت: هدف از اجرای این طرح، ارائه خدمات درمانی با حداقل هزینه به مردم است. اجرای این طرح گام مهمی در زمینه کاهش هزینه های مردم در حوزه درمان بوده و اساس کار در این طرح بر عهده پرسنل و کادر بخش پرستاری و پزشکی مراکز درمانی است. وی بیان کرد: بازرسین وزارت بهداشت در راستای اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت از نزدیک اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای کیفیت هتلینگ در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر را مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند که با تامین اعتبارات لازم از سوی وزارت بهداشت، ارتقای سطح هتلینگ در دیگر بخش های این مرکز در آینده نزدیک انجام شود. عسگری معاون اجرایی مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در جمع بندی بازدید یکروزه تیم ارزیابی برنامه تحول سلامت از مرکز کوثر از اجرای مناسب برنامه ارتقای خدمات ویزیت، هتلینگ و کاهش پرداختی فرانشیز بیماران تقدیر و تشکر نمود. همچنین گفتنی است در این بازدید ارزیابان وزارت بهداشت در بخش های مختلف مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر حاضر شدند و از نزدیک با کارکنان کادر پرستاری و برخی از بیماران گفتگو کردند و در جریان مسائل آنها قرار گرفتند. تصاویر این بازدید در بخش گالری تصاویر سایت قرار داده شده است.
  • کد خبر : 5798
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی