برگزاري كارگاه کشوری ثبت سرطان جمعيتي

آغاز برنامه ثبت سرطان در بیمارستان کوثر سمنان

 آغاز برنامه ثبت سرطان در بیمارستان کوثر سمنان

شرکت نماینده بیمارستان کوثر سمنان در كارگاه کشوری ثبت سرطان جمعيتي

 
 
برگزاري كارگاه ثبت سرطان جمعيتي
 

كارگاه ثبت سرطان جمعيتي به ميزباني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مركز تحقيقات سرطان انستيتو كانسر ايران در تاریخ 28 الي 30 فروردين ماه در بيمارستان امام خميني شهر تهران برگزار گرديد.

مركز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان يكي از مراكزي مي باشد كه مجري برنامه ثبت سرطاني بيمارستاني مي باشد و تفاهم نامه همكاري با وزارت متبوع توسط معاونت محترم تحقيقات و فناوري دانشگاه امضا گرديده است، به همين جهت دكتر مريم رهبر و مهندس مصطفي رفعت از دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در اين كارگاه شركت نمودند.

برنامه ملي کنترل سرطان شامل اجزاء مختلف پیشگیری، تشخیص زودرس، تشخيص و درمان انواع سرطان ها و ارائه مراقبت هاي تسکيني به تمام بيماران مبتلا به مي باشد. ثبت سرطان به عنوان اساسی ترین بخش برنامه کنترل سرطان مي باشد و اطلاعات آن علاوه بر تعيين الويت ها و ارزيابي وضعيت اثربخشي برنامه هاي کنترل سرطان، در انجام تحقيقات اپيدميولوژيک و باليني سرطان کاربردهاي فراواني دارد.

لازم به ذكر است مطابق هماهنگي هاي انجام شده فعاليت ثبت سرطان در بیمارستان کوثر سمنان بزودي آغاز خواهد شد.

 

  • کد خبر : 7203
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی