تقدیر از پزشکان و کادر پرستاری مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر و امیرالمومنین (ع) سمنان
نجات جان یک مادر باردار از مرگ حتمی با تلاش پزشکان و کادر درمانی بیمارستان کوثر و امیرالمومنین (ع) سمنان
انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از نادیده گرفته شدن خدمات و تلاش شبانه روزی کادر پزشکی، پرستاری و پرسنل مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان توسط جمعی از بی خبران
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛
صبح امروز بیست و نهم آذر ماه در مراسمی با حضور آقای دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ازتلاش خالصانه و شبانه روزی کادر پزشکی، پرستاری و پرسنل مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر و امیرالمومنین (ع) سمنان بدلیل نجات جان یک مادر باردار قدردانی بعمل آمد.
دراین مراسم، دکتر گوهری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن تشریح وضعیت بیماری و روند درمان این مادر باردار اظهارداشت: درتاریخ 24 آذرماه یک خانم باردار 15 ساله تبعه افغانستان و ساکن روستای ریکان شهرستان گرمسار به مرکز بهداشت روستا مراجعه نمود و بدلیل عدم شنیدن صدای قلب جنین، به بیمارستان امام گرمسار منتقل شد.
دکترعلی گوهری ادامه داد: این مادر 15 ساله، بدلیل شرایط خاص پزشکی به سطح بالاتر ارجاع استان سمنان (مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر و امیرالمومنین (ع) سمنان) معرفی و پس از انجام زایمان دربیمارستان امیرالمومنین (ع)، بدلیل مشکلات خونی در بخش CCU بیمارستان کوثر بستری شد.
وی تنگی نفس شدید و تب را از دیگر مشکلات این مادر باردار دانست و بیان داشت: باتلاش کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان، و با همکاری مسئولین سازمان انتقال خون استان سمنان، بیمار احیاء و بدلیل مراقبتهای ویژه به طرز معجزه آسایی ازمرگ نجات یافته و درحال حاضر در وضعیت عمومی خوبی به سر می برد.
دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز دراین مراسم، خدمت به مردم نیازمند و جویای سلامت را وظیفه ذاتی مجموعه های درمانی دانشگاه دانست و اظهارداشت: وجدان حاکم بر انجام وظیفه است که میزان ارزش کارها را تعیین می کند.
دکتر شادنوش، با اشاره به این که مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان، بیمارستان مرکز پذیرش و ارجاع استان است، گفت: این بیمارستان با پاسخگویی ماهیانه به هشت هزار نفر ازمراجعین، بستری شدن ماهیانه دو هزار نفر و انجام ماهیانه یک هزار عمل جراحی، به ارائه خدمت به مردم استان و شهرستان سمنان مشغول می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کردند: مجموعه ای که بدون درنظر گرفتن تابعیت کشوری بیمار، و با وجود همه شرایط، اینگونه هماهنگ و منسجم به بیماران خدمت می کند، قطعا پیش از آن نیز این هماهنگی و همدلی را تمرین کرده است و این موفقیت نشانه وجود احساس مسئولیت و وجدان بالای کاری کادر درمانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان می باشد.
ایشان در ادامه با انتقاد از شایعات بی اساسی که در سطح شهر توسط برخی از بی خردان دامن زده شده و عملکرد خوب پزشکان و مجموعه پرسنل خدمتگزار بیمارستان کوثر سمنان را زیر سوال می برد، اظهار داشتند سربازان جبهه سلامت، گمنام و بدون هیچگونه چشمداشت درحال تلاش می باشند و این نمونه یکی از هزاران نمونه ای است که در طول سال و حتی همه ماهه درحال اتفاق افتادن است.
وی همچنین بر توجه بیشتر کادر درمانی به انجام وظایف خود تاکید کرد و افزود: درعین حال همه ما باید مراقب حاشیه ها باشیم و بگونه ای عمل نکنیم که خدمات شبانه روزی کادر پرتلاش درمانی، به زیر سوال برود.
لازم به ذکر است که درپایان این مراسم، با اهداء لوح تقدیر از تلاشهای سه نفر از پزشکان متخصص زنان و زایمان، دو پزشک متخصص داخلی، شش دستیار گروه زنان و زایمان، پنج دستیار گروه داخلی، و هشت پرستار مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر و امیرالمومنین (ع) سمنان در نجات جان این مادر باردار از مرگ حتمی، تقدیر بعمل آمد.
لینک کوتاه خبر :