گزارش عملکرد مهر ماه کمیته های بیمارستان کوثر سمنان

گزارش عملکرد کمیته های بیمارستانی

گزارش عملکرد مهر ماه کمیته های بیمارستان کوثر سمنان

گزارش عملکرد مهر ماه کمیته های بیمارستان کوثر سمنان اعلام شد

بنا بر گزارش ماهانه مسئول بهبود کیفیت بیمارستان، گزارش عملکرد و مصوبات مهر ماه کمیته های بیمارستان کوثر سمنان اعلام شد. آقای مومن آبادی دبیر کمیته بهبود کیفیت بیمارستان، ضمن اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیته های مختلف بیمارستانی و اجرای اکثر مصوبات این جلسات از دبیران کمیته ها و مسئولین پیگیری مصوبات درخواست کردند تا پیگیر اجرای تمام مصوبات باشند. بر اساس این گزارش مصوبات یک ماهه کمیته های بیمارستانی به شرح زیر است: مصوبات کلی تمام كميته هاي بیمارستان کوثر در ماه مهر 1394 كميته دارو درمان: 1. مقرر شد تا پايان ابان ماه وضعيت دستگاه ليبل زن داروها مشخص و راه اندازي شود و تا ان زمان ليبل ها بصورت چاپ شده توسط داروخانه تهيه و روي داروها نصب گردد و داروهاي مشخص شده (مشابه و پرخطر) بدون ليبل از داروخانه خارج نگردد. 2. مقرر شد ميزان مصرف انتي بيوتيك ها و داروهاي پر هزينه در بيمارستان توسط داروخانه تعيين و ضمن مقايسه با استانداردها در جلسه بعدي كميته دارو و درمان، در مورد ان بررسي هاي لازم صورت گيرد. 3. مقرر شد با توجه به مشكلات مطرح شده در ارتباط با كمبود پلاويكس در بيمارستان، پيگيري هاي لازم جهت تامين ان توسط مديريت انجام گيرد. 4. براي جلوگيري از تردد زياد در داروخانه و استفاده بهينه از نيروهاي خدماتي،داروخانه ملزم گرديد تا زمان بندي مناسب جهت تحويل داروهاي غير اورژانسي به بخش ها تهيه و به بخش ها اعلام گردد. 5. غير از داروهاي حياتي و ضروري مطابق با ليست تاييد شده، وجود هرگونه ذخيره دارويي در بخش ها ، ممنوع مي باشد. 6. با توجه به كمبود سرم نرمال سالين، مقرر شد تا تحت نظارت خانم لقايي در مصرف ان دقت لازم صورت گيرد و حتي الامكان به عنوان حلال از سرم هاي ديگر استفاده گردد. 7. فارماكوپه بيمارستان مجددا باز بيني شده و توسط دكتر ستايش به بخش ها تحويل ميگردد. کمیته مديريت اطلاعات سلامت: 1.جهت پيشگيري از تعدد اوراق پرونده تصميم گرفته شد تا اوراق توانبخشي(كاردرماني جسمي،كاردرماني رواني،فيزيوتراپي)در هم ادغام گردد. 2. در بخش اعصاب و روان فرم كاردرماني با هدف ساماندهي به عملكرد انها تصويب شده و مقرر شد در پرونده قرار گيرد. 3. برگه ترياژ بيماران سطح يك و دو و سه مطابق طرح قبل انجام گيرد و سطح چهار و پنج كه فاقد پرونده هستند از فرم تصويب شده كه در ان ثبت دستور پزشك و گزارش پرستاري وجود دارد استفاده و پس از ترخيص بيمار در اورژانس بايگاني گردد. 4. مقرر شد براي بيماران ترخيص اورژانس كه پرونده دارند منبعد برگه خلاصه پرونده در دو برگ تهيه و تحويل گردد(كپي تحويل گردد و اصل ضميمه گردد.) کمیته اخلاق پزشكي: 1. مقرر شد تا طي جلسه اي با پزشكان در ارتباط با انتخاب پزشك بر اساس نظر بيمار (منشور حقوق بيمار) مشخص و به بخش ها اعلام گردد. 2. مقرر شد كميته عفاف و حجاب و بسيج بيمارستان با هماهنگي معاونت اموزشي نظارت بيشتري بر رعايت مقررات و رفتار حرفه اي دانشجويان داشته باشد. 3. تمامي مربيان و اساتيد بايد مقررات بيمارستان از قبيل نصب اتيكت را رعايت نمايند. 4. مقرر شد آقای دكتر فريور پيگيري نهايي يكسان سازي نحوه پوشش كاركنان را انجام و اجرايي نمايند. 5. مقرر شد استاندارد هاي حقوق گيرنده خدمت با جديت بيشتري پيگيري و با چك ليست آن بصورت ماهيانه كنترل گردد. 6. سوپروايزرها موظف شدند بر حضور و عملكرد پزشكان مقيم نظارت بیشتری داشته باشند. 7. مديريت بيمارستان تا اطلاع ثانوي بصورت تصادفي با بيماران ترخيصي بخشها تماس گرفته و نظر و رضايت انها را در مورد عملكرد بيمارستان و كاركنان جويا ميشود. 8.طبق برنامه اي كه متعاقبا اعلام خواهد شد كارگاه مهارتهاي ارتباطي و شيوه برخورد با پرسنل براي مسولين بخش هاي باليني و اداري برگزار خواهد شد. كميته اورژانس و تریاژ: 1.مقرر شد تا پيگيري هاي لازم توسط مديريت در ارتباط با تهيه اتوميديت، راه اندازي اتاق عمل سرپايي، تهيه مانيتورينگ، تهيه ونتيلاتور ثابت انجام گيرد. 2. مقرر شد ارتقا فرايند هاي اورژانس، در كميته بهبود كيفيت مورد بحث و بررسي قرار گيرد. کمیته بهبود كيفيت: 1. خانم ذوالفقاري با حفظ سمت مسول رسيدگي به شكايات، پيشنهادات و انتقادات تعيين شدند. 2. فرايند هاي رسيدگي به شكايات و پيشنهادات بيماران و كاركنان تعيين شده و توسط واحد بهبود كيفيت ترسيم و در اختيار بخش ها قرار ميگيرد. 3. كميته پيشنهادات فعال شده و منبعد بصورت ماهيانه برگزار شده و به شكايات و پيشنهادات بيماران و كاركنان رسيدگي مينمايد و در صورت نياز و درخواست پرسنل به معاونت درمان ارجاع ميگردد.كليه كاركنان ميتوانند شكايات، انتقادات و پيشنهادات خود را در صندوق شكايات در طبقات مختلف بيمارستان انداخته و يا حضوري به خانم ذوالفقاري تحويل دهند. 4.اعضا كميته پيشنهادات شامل دكتر عبدالله پور،دكتر پهلوان،دكتر فريور،خانم ذوالفقاري ،خانم لقايي،خانم باقري،اقاي مومن ابادي،اقاي ناظميان،اقاي معينيان،اقاي يحيي مي باشند 5. مقرر شد امبولانس بيمارستان تا 9شب فقط براي اوردن خون و فراورده ان و جابجايي بيماران براي MRI استفاده گردد در ساير موارد از قبيل ازمايش جابجايي پزشكان مشاور و....از اژانس بيمارستان استفاده گردد. 6. تصميم گرفته شد براي بررسي كيفيت عملكرد ازمايشگاه مركز و پيشگيري از خطاي احتمالي، ماهيانه دو نمونه خون بصورت رندوم به ازمايشگاه رفرنس در دانشگاه و يا ازمايشگاه خصوصي سطح شهر ارسال گردد. 7. در حال پيگيري است تا ازمايشCBCDIFF همانند ساير ازمايشات بيوشيمي روي سيستم پكس قرار گيرد همچنين در صورت ممكن تمهيداتي در نظر گرفته شود تا بيماران بتوانند از طريق سايت نتايج ازمايشات خود را مشاهده نمايند. 8. مقرر شد پالس تراپي (انفوزيون كورتيكواسترويد)، فصد خون، remicate، تارگت تراپي (شيمي درماني سرپايي) سطح 3 بوده و توسط رزيدنت ويزيت گردد جلسه اضطراری کمیته بحران بلايا و کمیته كنترل عفونت: 1. يك دوره اموزشي در خصوص بيماري كرونا ويروس براي كليه كاركنان طبق برنامه زمانبندي توط دكتر نساجي انجام خواهد شد. 2. اطاق ايزوله تنفسي در طبقه سوم و در اورژانس جهت بيماران احتمالي كرونا ويروس تجهيز گرديد. 3.ساير اقدامات از قبيل نوار خاكستري رنگ در مسير هدايت از اورژانس تا طبقه سوم در حال پيگيري است(از اسانسور بيماران جنب داروخانه) 4. همچنين خانم اميديان به عنوان مسول پيگيري امورات مرتبط با ايزوله تنفسي تعيين شدند. 5. وسايل حفاظت فردي از قبيل ماسك N95 در دفتر پرستاري جهت استفاده كاركنان موجود است. 6. در صورت مراجعه بيماران مشكوك به دفتر پرستاري و ازمايشگاه براي نمونه گيري اطلاع داده شود و همچنين دفتر پرستاري مورد را به مركز بهداشت و ستاد هدايت بحران اطلاع دهند. کمیته بهداشت محيط و حرفه اي: 1. اندازه گيري عوامل زيان اور در بيمارستان در حال انجام است توصيه به تسريع در پروسه شد. 2.عدم شركت بخش/واحدها در معاينات كاركنان از مشكلات ذكر شده بود مقرر شد تا پيگيري هاي لازم انجام گيرد. 3. در استفاده از كيسه هاي زباله با سطل هاي ان دقت شود تا كيسه زباله هاي مشكي با سطل هاي ابي،كيسه زباله هاي زرد با سطل زرد و كيسه سفيد با سطل سفيد پوشانده شود. 4. مقرر شد تا پايش دستگاه هاي خطر ساز پسماند انجام گيرد. 5. حمل پسماند شيميايي و داروي واخذ قرارداد در اين زمينه در حال پيگيري است. 6. خط كشي مناطق تميز و كثيف بخش هاي اشپزخانه و اتو كلاو و خريد باسكول براي وزن كردن زباله هاي عفوني در دستور كار قرار گرفت. 7. مقرر شد در اشپزخانه پالت گذاري،كنترل درجه حرارت يخچال،تهيه جاكفشي براي تردد بازرسان و افراد شاغل در اشپز خانه انجام گيرد. 8. تمامي نيروهاي خدماتي بايد گواهينامه بهداشت عمومي را دريافت نمايند. کمیته درمان سكته قلبي: 1. مقرر شد امار انژيوگرافي(نرمال ،PCI،PPCIو...)بصورت ماهيانه به واحد بهبو كيفيت تحويل شود.مقرر شد پمفلت يا دستور العمل اماده سازي بيماران جهت انژيوگرافي توسط ان واحد تهيه و در واحد بخش ها قرار گيرد. 2. مقرر شد تمامي روز هاي هفته اعم از تعطيل و غير تعطيل برنامه زمانبندي انكال براي PPCIوجود داشته باشد.
  • کد خبر : 5047
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی