جلسه آموزشی بیماری وبا(التور)
جلسه آموزشی با عنوان بیماری وبا(التور) برای گروه هدف کارکنان درمانی در بیمارستان کوثر برگزار شد.
وبا (التور)بيماري اسهالي مناطق گرمسيري (يا در فصول گرم مناطق ديگر) است كه توسط باكتريي بنام ويبريوكلرا ايجاد مي شود كه منحصراً انسان را مبتلا مي كند و علايم آن ناشي از سمي است كه توسط ميكروب در روده انسان ترشح مي گردد .
انتقال بيماري از طريق دست هاي آلوده، تماس با مواد دفعي و استفراغ بيماران و ملافه ها و لوازم آلوده، همچنين آب آلوده به مدفوع، سبزي و ميوه هاي خام آلوده يا شسته شده با آب آلوده و يا غذاي آلوده شده توسط دست يا مگسامكان پذير است.
در این جلسه اموزشی که توسط دکتر نساجی برگزار شد، علائم ونشانه ها ی این بیماری، علائم خطر که باید درباره آنها حساس بود، راههاي انتقال وبا، وهمچنین نكات آموزشي وراههاي پيشگيري ازشيوع بيماريهاي عفوني دستگاه گوارش به تفصیل بیان شد.
لینک کوتاه خبر :