عملکرد مطلوب سامانه فرماندهی بحران (HEICS) بیمارستان کوثر سمنان در مانور دورميزی

اجرای مانور دور میزی بحران در بیمارستان کوثر

عملکرد مطلوب سامانه فرماندهی بحران (HEICS) بیمارستان کوثر سمنان در مانور دورميزی

 سامانه فرماندهی بحران (HEICS) بیمارستان کوثر سمنان

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، تمرین دورمیزی سامانه فرماندهی بحران (HEICS) در بیمارستان کوثر سمنان اجرا شد.

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، ساعت 1:30 دقيقه بامداد پنج شنبه سوم دی ماه 94 فراخوان و تمرین دورمیزی سامانه فرماندهی بحران (HEICS) بیمارستان کوثر سمنان اجرا شد. آقای مومن آبادی سوپروایزر وقت بیمارستان اظهار داشتند: برابر برنامه مدیریت بحران بیمارستان و بدون اطلاع قبلی، بدنبال تماس تلفنی و اعلام وضعیت بحران زا (حادثه ترافیکی با تعداد بالای مجروح و مصدوم) از مرکز ستاد هدایت دانشگاه و مطابق چارت سازمانی سامانه فرماندهی و مدیریت بحران بیمارستان، با اعضاء این سامانه تماس گرفته شد و ضمن اعلام وقوع بحران درخواست حضور فوری آنها در بیمارستان و اخذ تصمیم در این زمینه داده شد. سپس با بخش های خط اول درمانی و تشخیصی بیمارستان از قبیل بخش اورژانس، اطاق عمل ، بخش های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی و ... تماس گرفته و اعلام آماده باش برای مقابله با بحران داده شد. بعد از حضور کلیه اعضای رده بالای سامانه در اطاق EOC بیمارستان واقع در طبقه دوم (دفتر پرستاری) و با حضور دکتر عبدا...پور رئیس بیمارستان جلسه بررسی وضعیت بحران و میزان آمادگی بیمارستان در اتاق EOC تشکیل شد و در ادامه هماهنگی های لازم جهت آمادگی بخش ها و تجهیز امکانات و نیروهای مورد نیاز با توجه به وسعت حادثه گرفته شد. در پایان این تمرین و در ساعت 3 صبح بعد از تماس تلفنی آقای دکتر شادنوش رئیس دانشگاه با رئیس و فرمانده بحران بیمارستان و عرض خسته نباشید به اعضاء و تشکر از آمادگی بیمارستان در موارد بحرانی، ختم مانور اعلام گردید. همچنین در انتهای برنامه ریاست بیمارستان از افراد مشارکت کننده در این برنامه و آمادگی آنها تشکر و قدردانی کردند. لازم به ذکر است در این مانور دورمیزی و فراخوان نیروها افراد زیر مشارکت داشته اند: 1- آقای دکتر عبدا... پور (فرمانده بحران و رئیس بیمارستان) 2- آقای دکتر فریور (جانشین فرمانده بحران و مدیر بیمارستان) 3- خانم لقایی (مدیر مناطق درمان و مدیر پرستاری بیمارستان) 4- خانم باقری (رئیس مالی اداری) 5- آقای یحیی (رئیس پشتیبانی) 6- خانم ترحمی (ارشد ایمنی) 7- خانم رفیعی (جانشین ارشد ایمنی) 8- خانم ورامینیان (جانشین رئیس برنامه ریزی) 9- آقای مومن آبادی (مدیر مناطق بیماران) 10- خانم قاسم زاده (مسئول واحد تریاژ) 11- خانم حاج محمدی (جانشین ارشد روابط عمومی) 12- آقای اسدی (جانشین ارشد حفاظت) همچنین آقایان دکتر اطهری، یحیائی و وطنی به عنوان ناظر و نمایندگان ستاد دانشگاه از مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای دانشگاه در این مانور حضور فعال داشتند. آقای عندلیب دبیر کمیته بحران و بلایای بیمارستان نیز در تکمیل این خبر اعلام کردند: به دنبال استقرار سامانه فرماندهی بحران (HEICS) در بیمارستان کوثر سمنان و آموزش اعضاي سامانه، سناريوي تمرين دور ميزی مديريت بجران بيمارستان كوثر با هماهنگی و نظارت مرکز مديريت حوادث و فوریتهای دانشگاه تنظيم و در تاريخ مقرر اجرا شد. وی اضافه کرد: هدف از اجراي اين تمرين كه براي اولين بار در سطح دانشگاه و در بيمارستان كوثر سمنان اجرا شد، دستيابی به آمادگی مطلوب براي مواجهه با موارد بجران بوده و همزمانی اجرای اين تمرين با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، نشان از اهمیت حوادث غیرمترقبه و بحران زا در این استان دارد. جهت مشاهده تصاویر اجرای این مانور دورمیزی لطفاً به بخش گالری عکس سایت مراجعه نمائید.
  • کد خبر : 5566
لینک کوتاه خبر :
کلمات کلیدی